200 sklep PSB-Mrówka w Polsce
20 czerwca 2015 r. w Staszowie (woj. świętokrzyskie) została oficjalnie otwarta dwusetna Mrówka w sieci Polskich Składów Budowlanych. Właściciele Mrówki, państwo Jadwiga i Leszek Belusiak, od wielu lat współpracują z Grupą PSB, na rynku funkcjonują od 20 lat. Prowadzą hurtownię instalacyjną i ogólnobudowlaną Bel–Pol w Staszowie oraz inne działalności niezwiązane z branżą budowlaną. Na rynku lokalnym są znaczącym pracodawcą – zatrudniają 120 osób w różnych branżach. Firma Bel-Pol jest rodzinną firmą, gdzie od wielu lat w prowadzeniu i rozwoju firmy pomaga najstarszy syn Adrian, od 3 lat również córka Magdalena. Najmłodszy syn - Marcin, który obecnie studiuje, również pomaga w wolnych chwilach w rozwoju firmy.
Obiekt o powierzchni sprzedaży 1350 mkw. + ogród zewnętrzny, zlokalizowany jest obok dotychczasowej hurtowni firmy Bel-Pol. Market będzie obsługiwało 19 pracowników oraz 4 osoby sprzedaż hurtową.
W dniu otwarcia Mrówkę odwiedziło bardzo wielu mieszkańców Staszowa i pobliskich miejscowości. Każdy klient, który dokonał zakupów za min. 70 zł dostał kupon do grill baru, za zakupy za 100 zł otrzymywał drobny upominek. Co godzinę za najwyższy paragon klienci dostawali nagrody, a za największe zakupy w tym dniu na zwycięzcę czekał bon na 1500 zł i rower.
Mrówki są obecnie najliczniejszą siecią detaliczną sektora dom i ogród w Polsce. Funkcjonują głównie w miastach powiatowych, ale także w miejscowościach gminnych pod nazwą „Mini-Mrówka”. Mini-Mrówki to sklepy o powierzchni mniejszej niż 800 mkw., aktualnie działają 54 takie markety. Łączna powierzchnia sprzedaży 200 sklepów Mrówka wynosi 220 tys. mkw. Przychody Mrówek w ciągu 5 m-cy 2015 r. wyniosły ponad 445 mln zł i były o 24% wyższe niż rok temu. Zaś przychody w całym 2014 r. osiągnęły pułap ponad 1 mld zł.
Pierwsze Mrówki powstały 13 lat temu, ale wyraźne przyspieszenie rozbudowy sieci nastąpiło w 2009 roku – w poszczególnych sezonach uruchamialiśmy od 20 do ponad 30 sklepów. W 2015 roku planujemy powiększenie sieci o ponad 30 marketów. Do tej pory polskie firmy kupieckie, prowadzące Mrówki, wydały łącznie ponad 1,2 mld zł na budowę i wyposażenie tych marketów.